Drepturi sau cum o dai la pace cu politistul de circulatie! 1


 

Pana nu de mult , politistul putea sa te opreasca in trafic pentru ca i s-a parut ca nu era rovigneta lipita in parbriz. Asta stiu ca se spunea de obicei la tribunal , atunci cand unii soferi contestau procesul verbal.

Extrasul de lege il aveti mai jos :

” Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazut în anexa nr. 1.”

„Art. 182
(1)Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza prin executarea semnalelor regulamentare de catre politistul rutier sau, dupa caz, de catre politistul de frontiera, atunci când constata încalcari ale normelor rutiere ori în situatia în care exista indicii temeinice despre savârsirea unei contraventii ori a unei fapte de natura penala, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte si a bunurilor care fac obiectul urmaririi, precum si pentru verificarea detinerii de catre conducatorii vehiculelor a documentelor prevazute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza si în conditiile producerii unor calamitati naturale, dezastre sau a altor situatii care pun în pericol siguranta circulatiei.”

Dar acum este rovigneta electronica.

Politistii sunt destepti de obicei , contrar parerii generale.

Pot sa spun ca de multe ori dau amenzi pentru incalcarea unor reguli rutiere iar soferul isi asuma raspunderea pentru ca habar nu are ca de fapt nu a gresit cu ce spune politistul.

Eu studiez periodic decretul rutier , si nu o data am spus politicos „ma iertati , ma incadrez la contraventia cutare nu la cea pe care a-ti spus-o Dvs.”  Si pana acum mi-a dat amenda contraventionala cuvenita cu cele spuse de mine , in loc sa imi ia permisul pentru ca am acceptat tacut cele spuse de el.

Din partea mea , bravo lor ca dau amenda la soferii nepriceputi. Pentru ca daca nu ar fi nepriceputi , nu ar lua amenda.

 

De prin lume adunate , cam astea sunt drepturile pe care le poti aduce in discutie atunci cand esti tras pe dreapta (adunate de pe internet , sa le zicem „legende urbane”):

-din studiile mele doar pct. 1,2,4,6 sunt adevarate , restul le poti cere doar in instanta,dar poti sa treci la mentiuni pe procesul verbal de amenda ca le vei cere in instanta , asta poate speria , iar la puncul 7 recomand nr. 0800.806.806,anticoruptie , MAI. Si pct. 8 ….daca nu iti arata filmul , iti trimite amenda acasa , tot dracul ala e –

 

„”””””””””””””””””ghilimele , ghilimele””””””””””””””””

1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-I ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta…).

2. Sa-ti spuna motivul opririi (care este motivul: filtru organizat si cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

4. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate). Hm… Logic!

6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo… puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda… Dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti abuzat de echipajul cutare. In maximum 10 minute (cica) apare un echipaj de la “Judeteana” si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal…

8. Fiti intelegatori cu politaiul… Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze), sunt, mai nou si din astia. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi adica sa stearga. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi (cum ai tu permis de conducere autoturism , asa au ei permis de lucrat cu aparatul radar).

B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului (si asta are termen daca nu ma insel).

C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.

D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate “ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-I mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment. Pentru tine, pentru ca… Ghiciti?

De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la “Nea ECHIPAJ-ul”…

 

„”””””””””””””””””ghilimele , ghilimele””””””””””””””””

 

Desi am enumerat toate astea mai sus , recomand puternic sa nu se ajunga la asa ceva, decat daca ai dreptate. Asa ca respecta regulile de circulatie (nu ca mine).

 

Hai sa povestesc bonus si una din fazele pentru care se suspenda des permise.

Te afli la un semafor. Rosu. Trei benzi , marcate de la stanga la dreapta:

-prima pentru virajul la stanga si mersul inainte

-a doua marcata pentru mersul inainte

-a treia marcata pentru virajul la dreapta.

Primele doua benzi fiind puternic ocupate , si tu vrand sa mergi inainte , te bagi pe banda de viraj la dreapta, si la verde le „iei fata” la ceilalti.

Te opreste politistul si iti suspenda permisul pentru „depasire de coloana”. Te milogesti sau incerci s-o dai la pace.

 

Eu ii spun ca este contraventie pentru neincadrarea pe banda corespunzatoare de mers si ca vreau amenda contraventionala si punctele de rigoare , iar depasirea de coloana este cu totul altceva.

Apropo , stiti ce este depasirea de coloana? 😛 😛

 


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un gând despre “Drepturi sau cum o dai la pace cu politistul de circulatie!